Wednesday, April 29, 2015

0 CORDYCEPS AHB Tidak Mengandungi DEXAMETHASONE !


Bukti dari Laporan HSA (Kementerian Kesihatan Singapura), Produk AHB termasuk kapsul Cordy Daylite & Vital Plus Bebas Dari DEXAMETHASONE!

Dexamethasone merupakan salah satu jenis kortisosteroid yang mencegah bahan dalam tubuh daripada menyebabkan inflamasi (keradangan).  

Dexamethasone banyak digunakan sebagai ubat dalam menangani pelbagai keadaan inflamasi terutamanya untuk mengurangkan keadaan bengkak dan edema.

Keadaan lain yang selalu dipreskripsikan dengan dexamethasone oleh doktor termasuklah:
-arthritis
-inflamasi & bengkak
-gangguan alergi
-asma
-masalah pernafasan, gejala
-pembengkakan otak
-penyakit autoimun seperti lupus
-simptom pergunungan tinggi
Ia adalah ubat yang secara umum digunakan untuk mengurangkan inflamasi samaada melalui pengambilan ubat dalam pelbagai dosis, atau suntikan jika dosis yang tinggi diperlukan. Ubat ini senang diperolehi dalam harga yang murah (RM2-3 /10 tablet) di kedai ubat atau farmasi.
❓❓❓
Yang berkenaan dengan kes doping Datuk Lee Chong Wei yang berlaku pada bulan Ogos 2014, Persekutuan Badminton Dunia (BWF) mendapati bahan terlarang dexamethosone telah mencemari sarung kapsul cordyceps yang diambil oleh Datuk Lee. Manakala kandungan HERBA CORDYCEPS di dalamnya adalah SELAMAT. 

Dexamethosone bukannya dadah yang membantu prestasi atlit sukan, tetapi dibenarkan pengambilannya di luar pertandingan.

“Bagaimana ia boleh tercemar, itu tidak dapat dipastikan sepenuhnya tetapi kemungkinan besar ia berlaku ketika proses menjadikan ia kapsul ๐Ÿ’Šdi KEDAI DI KUALA LUMPUR,” katanya (Lee).
~Berita Harian 28 April 2015. Mukasurat 47.

Chong Wei telah mengambil Cordyceps sejak berusia 13 tahun kerana keluarganya percaya ia bagus ๐Ÿ‘untuk kesihatan. Ini kerana Cordyceps memang diakui membantu meningkatkan stamina dan prestasi sukan di kalangan atlit antarabangsa.
๐Ÿ†๐Ÿ†๐Ÿ†
Cordyceps telah mendapat perhatian dunia pada tahun Ogos 1993, apabila atlit lumba lari wanita Negara China telah membuat satu kejutan kerana berjaya memecahkan rekod dunia dan menjadi jaguh dalam larian jarak jauh 1500meter(Pingat emas),3000meter (Pingat emas, perak & gangsa) serta 10,000meter (Pingat emas & perak) di dalam acara World Outdoor Track and Field Championships di Jerman. Seterusnya pada pertandingan yang sama di China pada bulan September, kumpulan atlit wanita ini juga menjadi juara dengan keputusan yang menakjubkan.  Mereka semua lulus dalam ujian bahawa tidak mengambil sebarang ubat larangan, tapi hanya mengambil herba traditional seperti Cordyceps serta hasil daripada latihan yang professional oleh jurulatih Ma Jun Ren.

CORDYCEPS memang terkenal sebagai herba yang membantu meningkatkan STAMINA๐Ÿ’ช dan mempunyai pelbagai manfaat terhadap kesihatan. Yang penting Cordyceps TIDAK mengandungi sebarang kandungan larangan oleh atlit sukan.

We Love, We Care, We Share!๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š

Yang ikhlas,
Janie Tham
Nutritionist AHB๐ŸŒฑ

Hubungi Kami

Powered byEMF Free Form Builder

Blogroll

PERHATIAN: Ini adalah laman web peribadi. Tiada kaitan dengan Syarikat MLM yang disertai. Tujuan laman web ini disediakan adalah bagi membantu ahli-ahli yang berdaftar di bawah Akademi Jutawan BiGroup untuk membuat promosi menaja ahli-ahli yang baru. Promosi boleh dilakukan secara online dan juga offline serta terpulang kepada kreativiti anda.Laman web rasmi syarikat adalah di http://www.ahb2u.com

 

Cordyceps4u Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates